Flute Colors arrangements

Sheet music with extended techniques for flute

Here you can buy and download sheet music of arrangements with extended techniques for flute.

Variations on well know flute exercises, traditional songs, but also modern pop songs. From Drouet and Bach to Justin Bieber and Bruno Mars. Have fun with extended techniques for flute!


Filter downloads

Results order

Study guide

Difficulty

Technique

Category

Artist/composer

Easy/Medium

 292 Van Eyck – Fantasia & Echo

The main goal of studying wind sounds in this piece is to increase the flexibility of the embouchure. This piece is excellent for that purpose. The wind sounds provide an extra contrast between forte and piano in the echo.

Het belangrijkste doel van het studeren van wind sounds in dit stuk is het vergroten van de flexibiliteit van het embouchure. Dit stuk leent zich daar uitstekend voor. De wind sounds zorgen voor een extra contract tussen forte en piano in de echo.

Easy/Medium

 291 Van Eyck – Sarabanda

Key clicks may seem easy, but if you approach them with great precision, they can provide a necessary challenge. In this piece, the difficulty level increases. The melody includes key clicks without sound, only the sound of the keys. In modo 2, the first beat of each measure is emphasized with a key click, and in modo 3, some runs receive an additional challenge.

Key clicks lijken makkelijk, maar als je heel precies aan de slag gaat kunnen ze voor de nodige uitdaging zorgen. In dit stuk bouwt de moeilijkheid op. In de melodie worden key clicks gevraagd zonder klank, alleen het geluid van de kleppen. In modo 2 wordt de eerste tel van iedere maat benadrukt met een key click en in modo 3 krijgen sommige loopjes een extra uitdaging.

Easy/Medium

 290 Van Eyck – Stil, ftil een reys

In this exercise, pitch bends are added to work on intonation. The goal is to play a C# several times using the fingering for D. It’s a great exercise to develop flexibility and to work on intonation.

In dit zijn toonbuigingen toegevoegd om te werken aan intonatie. Het is de bedoeling dat je een aantal keer een Cis speelt met de greep van de D. Een fijne oefening om flexibiliteit te ontwikkelen en je gehoor te trainen.

Very Easy

 288 Saint-Saëns – The Cuckoo In The Deep Woods

Tongue stops activate the abdomen and the tongue. Activating the abdomen can help you build better breath support, and activating the tongue helps improve articulation.

Tongue stops zorgen voor het activeren van de buik en de tong. Het activeren van de buik kan ervoor zorgen dat je makkelijker een goede ademsteun kunt opbouwen en het activeren van de tong helpt om de articulatie te verbeteren.

Easy

 287 Berbiguier – Duet

Tone bending provide flexibility. With this technique, you explore the airspeed/air pressure and it helps to experiment with finding the most optimal blowing angle. We often prefer to stick with the old because it works. That way, you never know if it could possibly be even better.

Toonbuigingen zorgen voor flexibiliteit. Je onderzoekt met deze techniek de luchtsnelheid / luchtdruk en het helpt om te experimenteren met het zoeken naar de meest optimale blaashoek. Vaak blijven we graag bij het oude omdat dit werkt. Daardoor weet je nooit of het misschien nog beter kan.

Medium

 280 Graupner – Gavotte

Singing and playing brings many benefits. It improves your coordination and is good for the sound. In this exercise, the goal is to sing and play in unison. You don’t necessarily have to sing in the same octave as you play. In this arrangement, the second part of the musical sentence should always be sung. Of course, you can vary it yourself.

Zingen en spelen brengt veel goeds. Het verbetert je coördinatie en is goed voor de klank. In deze oefening is het de bedoeling dat je unisono zingt en speelt. Met je stem hoef je niet per se in het octaaf te zingen waarin je speelt. Bij dit arrangement moeten de nazinnen steeds gezongen worden. Je mag natuurlijk zelf vaiëren.

Easy/Medium

 278 Arirang

Bamboo tones are fun. The challenge lies primarily in the alternative fingering. Once you have mastered this, it’s important to work on intonation. You can use tone bending for this. Try not to force the sound, bamboo tones should sound soft.

Bamboetonen zijn leuk. De uitdaging zit in eerste instantie vooral in de alternatieve greep. Als je deze eenmaal beheerst is het belangrijk om te werken aan de intonatie. Je kunt hiervoor tone bending gebruiken. Probeer de klank niet te forceren, bamboetonen klinken zacht.

Easy/Medium

 276 Vivaldi – Adagio Molto from ‘Autumn’

The atmosphere of this slow movement of Vivaldi’s Autumn is so beautiful and peaceful. When I was looking for a technique that wouldn’t harm this atmosphere, there was only one option: wind tones. The chords of the harpsichord are played pizzicato by the first flute. This piece is a good breath control exercise.

De sfeer van dit langzame deel van Vivaldi’s Autumn is zo mooi en vredig. Toen ik op zoek was naar een techniek die deze sfeer niet zou schaden, was er maar één optie: windtonen. De akkoorden van het klavecimbel worden pizzicato gespeeld door de eerste fluit. Dit stuk is perfect om een goede controle over de ademhaling te trainen.

Easy/Medium

 262 God Save The Queen

This is the national anthem of Great Britain. We’re not sure who wrote this song. On the internet John Bull, Henry Purcell are mentioned as possible composers, but also Händel. We’ll probably never know for sure. At the coronation of King Charles, we should probably sing “God Save The King” again.

Dit is het volkslied van Groot-Britanië. We weten niet zeker wie dit lied heeft geschreven. Op internet worden John Bull, Henry Purcell als mogelijke componisten genoemd, maar ook Händel. We zullen het waarschijnlijk nooit zeker weten. Na de kroning van King Charles zingen we weer “God Save The King”.

Medium

 250 Lavender’s Blue

Harmonics are used by many teachers to help the student strengthen the embouchure and increase support. Start by playing the melody first so that you get to know it. Then work on the variation with the harmonics. It is possible to play this piece with or without the accompaniment of two other players.

Harmonics worden door veel docenten gebruikt om de leerling te helpen het embouchure te versterken en de ademsteun te vergroten. Begin eerst met het spelen van de melodie zodat je deze leert kennen. Werk dan aan de variatie met de harmonics. Het is mogelijk om dit stuk met of zonder begeleiding van twee andere spelers te spelen.