Flute Colors arrangements

Sheet music with extended techniques for flute

Here you can buy and download sheet music of arrangements with extended techniques for flute.

Variations on well know flute exercises, traditional songs, but also modern pop songs. From Drouet and Bach to Justin Bieber and Bruno Mars. Have fun with extended techniques for flute!


Filter downloads

Results order

Study guide

Difficulty

Technique

Category

Artist/composer

Medium

 248 Drive the Cold Winter

Alternating the traditional way of playing with, for example, playing pizzicato is a magical feeling. It feels like you’re playing two parts at the same time on your own. Very, very good for flexibility.

De traditionele manier van spelen afwisselen met bijvoorbeeld het spelen van pizzicato is een magisch gevoel. Het voelt alsof je in je eentje twee partijen tegelijk speelt. Heel, heel goed voor flexibiliteit.

Medium

 247 CPE Bach – Polacca

Practicing tone bending is good for many things: flexibility, finding the right angle, and improving your intonation and aural skills. In this arrangement, we need to use the fingering of some notes to play the previous note.

Het oefenen van toonbuiging is goed voor veel dingen: flexibiliteit, het vinden van de juiste hoek en het verbeteren van je intonatie en auditieve vaardigheden. In dit arrangement moeten we de greep van sommige noten gebruiken om de vorige noot te spelen.

Easy

 245 Winter Ade

We’re not saying goodbye to winter just yet, but we can use this melody to practice harmonicsand ghost harmonics. Work on the harmonics first to improve suppport and airspeed, then use the ghost harmonics to relax the embouchure.

We nemen nog geen afscheid van de winter, maar we kunnen deze melodie wel gebruiken om harmonics en ghost harmonics te oefenen. Werk eerst aan de harmonics om de ademsteun en luchtsnelheid te verbeteren. Werk daarna aan de ghost harmonics om het embouchure te ontspannen.

Medium

 240 Bartók – Brâul

This is a second Flute Colors arrangement of a piece from Bartók’s Romanian Christmas Carols. You can have fun with the time signature changes and pizzicato has been added to make some notes more percussive. Try to sound them all at once.

Dit is een tweede Flute Colors-arrangement van een stuk uit Bartóks Romanian Christmas Carols. Laat je verrassen door de maatsoortwisselingen. Pizzicato is toegevoegd om sommige noten percussiever te maken. Probeer ze allemaal tegelijk te laten klinken.

Medium

 238 Blavet – Adagio from ‘La Lumagne’

Ornamentation is very important in Baroque music. At that time, color trills were already being used to enrich the music. It’s fun to experiment a bit with that concept. You can play this piece with piano or play the bass line on a bass flute.

Versieringen zijn erg belangrijk in barokmuziek. In die tijd werden er al kleurtrillers gebruikt om de muziek te verrijken. Het is leuk om een beetje met dat concept te experimenteren. Je kunt dit stuk met piano spelen of de baslijn op een basfluit spelen.

Easy/Medium

 236 Vivaldi – Aria di Giga

As a child I played this piece on the recorder and it always made me smile. I am happy to add it to the Flute Colors collection. The harmonics in the second part of the piece are meant to open up your sound while increasing sustain. You can omit the harmonics when you play this piece in a concert.

Als kind speelde ik dit stuk op de blokfluit en ik werd er altijd heel vrolijk van. Ik ben blij om het toe te voegen aan de Flute Colors collectie. De harmonics in het tweede deel van het stuk zijn bedoeld om je klank te openen en tegelijkertijd de ademsteun te vergroten. Je kunt de harmonics weglaten als je dit stuk speelt tijdens een concert.

Easy

 235 Boismortier – Sarabande

Normally we don’t like sound with air, but practicing wind sounds can help you develop a flexible embouchure. It also can have a misterious effect in music. Make sure you use enough support, energy and make articulation as clear as you would when playing with traditional sound.

Normaal gesproken houden we niet van klank met ruis, maar het oefenen van wind sounds kan je helpen een flexibel embouchure te ontwikkelen. Het kan ook een mysterieus effect hebben in muziek. Zorg voor voldoende ademsteun, energie en maak de articulatie zo duidelijk als je zou doen bij het spelen met traditioneel geluid.

Easy/Medium

 223 Ponchielli – Dance Of The Hours

This theme from la Gioconda is excellent for practicing jetwhistles. Practicing jetwhistles is a good way to work on support. Better support has a positive effect on your sound.

Dit thema van la Gioconda is uitstekend geschikt voor het oefenen van jetwhistles. Jetwhistles oefenen is een goede manier om aan ademsteun te werken. Betere ademsteun heeft een positief effect op de klank.

Medium

 222 Hugot – Duet No. 9 – Waltz

To practice coordination between the abdomen, tongue and fingers, it is interesting to add pizzicato to a piece. In this arrangement, the pizzicato notes must be played very precisely to get the most out of them.

Om de coördinatie tussen buik, tong en vingers te oefenen, is het interessant om pizzicato aan een stuk toe te voegen. In dit arrangement moeten de pizzicato-noten heel precies worden gespeeld om er het maximale uit te halen.

Medium/Difficult

 211 Corelli – Sarabande

Singing and playing is good for many things. It helps us open up our sound and improves support. In this exercise we have to sing a very different part than we have to play. So this is also an exercise in coordination.

Zingen en spelen is goed voor veel dingen. Het helpt ons om de klank te openen en de ademsteun te verbeteren. In deze oefening moeten we een heel andere partij zingen dan we moeten spelen. Dit is dus ook een oefening in coördinatie.