Flute Colors arrangements

Sheet music with extended techniques for flute

Here you can buy and download sheet music of arrangements with extended techniques for flute.

Variations on well know flute exercises, traditional songs, but also modern pop songs. From Drouet and Bach to Justin Bieber and Bruno Mars. Have fun with extended techniques for flute!


Filter downloads

Results order

Study guide

Difficulty

Technique

Category

Artist/composer

Medium/Difficult

 267 Pachelbel’s Canon

The most famous round has to be Pachelbel’s round. The beginning of the piece is already beautiful and perfect for us to practice whistle tones. Take your time and use the position of the tongue to make the sound more stable. To find the correct position of the tongue, whistle without a flute (even if you’re not able to do that).

De bekendste canon moet wel de canon van Pachelbel zijn. Het begin van het stuk is al mooi en perfect voor ons om whistle tones te oefenen. Neem de tijd en gebruik de positie van de tong om het geluid stabieler te maken. Om de juiste positie van de tong te vinden, fluit je zonder fluit (zelfs als je dat niet kunt).

Easy/Medium

 251 Pease Pudding Hot

This duet/quartet makes working on intonation very interesting. First play the first and second part together. Use tone bending to make it sound like only one flute is playing. Then add parts 3 and 4 to make it even more challenging.

Dit duet/kwartet maakt het werken aan intonatie erg interessant. Speel eerst de eerste en tweede partij samen. Gebruik tone bending om het te laten klinken alsof er maar één fluit speelt. Voeg dan partij 3 en 4 toe om het nog uitdagender te maken.

Medium

 250 Lavender’s Blue

Harmonics are used by many teachers to help the student strengthen the embouchure and increase support. Start by playing the melody first so that you get to know it. Then work on the variation with the harmonics. It is possible to play this piece with or without the accompaniment of two other players.

Harmonics worden door veel docenten gebruikt om de leerling te helpen het embouchure te versterken en de ademsteun te vergroten. Begin eerst met het spelen van de melodie zodat je deze leert kennen. Werk dan aan de variatie met de harmonics. Het is mogelijk om dit stuk met of zonder begeleiding van twee andere spelers te spelen.

Easy

 243 The Holy and the Ivy

Let’s spice up this piece with jetwhistes! Not only does this very energetic technique sound funny, it’s also great for practicing abdominal movement and support. You can even add more jetwhistles if you want.

Laten we dit stuk opfleuren met jetwhistes! Deze energieke techniek klinkt niet alleen grappig, het is ook goed voor het oefenen van buikbeweging en ademnsteun. Je kunt zelfs meer jetwhistles toevoegen als je wilt.

Easy/Medium

 227 Oh, How Lovely Is The Evening

In the summer many evenings are wonderful. This round is perfect for practicing playing with alternative fingerings to play bamboo tones. Enjoy the soft, weak sounds of the bamboo tones. If there are three players, you can also play this piece as a round.

In de zomer zijn veel avonden vaak heerlijk. Deze canon is perfect om te oefenen met alternatieve grepen om bamboetonen te spelen. Geniet van het zachte, zwakke geluid van de bamboetonen. Als er drie spelers zijn, kun je dit stuk ook als canon spelen.

Easy

 210 Beethoven – Minuet No. 2, WoO 10

Tone bending can help us experiment with the angle of the flute. This makes us aware of the possibilities and keeps us flexible. By practicing tone bending we not only work on flexibility of the embouchure and angle, we also work on intonation and train our ears.

Tone bending helpt ons met het experimenteren van de blaashoek op de fluit. Dit maakt ons bewust van de mogelijkheden en houdt ons flexibel. Door toonbuiging te oefenen werken we niet alleen aan de flexibiliteit van de embouchure en blaashoek, we werken ook aan intonatie en trainen onze oren.

Easy/Medium

 194 I Like The Flowers

If flowers don’t make you smile, then this song will. You can play it all day long. This Flute Colors arrangement can be played by one player, but is even more fun when played by multiple players. It starts with a basic pattern and then the song appears. You have the best effect with at least four players.

Als bloemen je niet laten glimlachen, dan doet dit nummer dat wel. Dit Flute Colors-arrangement kan door één speler worden gespeeld, maar is nog leuker als het door meerdere spelers wordt gespeeld. Het begint met een basispatroon en dan verschijnt het nummer. Het beste effect krijg je met minimaal vier spelers.

Easy

 190 Frankie and Johnny

It’s fun to practice singing and playing to a melody. Practicing singing and playing is very useful for sound. Find three more friends and you can add a bass part and two rhythm parts. Winds sounds are also good for embouchure and therefor sound.

Het is leuk om te oefenen met zingen en spelen op een melodie. Zingen en spelen oefenen is erg goed voor de ontwikkeling van klank. Zoek nog drie vrienden en je kunt een baspartij en twee ritmepartijen toevoegen. Wind sounds zijn ook goed voor embouchure en dus geluid.

Medium/Difficult

 189 Polly Wolly Doodle

At first glance this seems like a simple melody, but when you start playing this game, a big challenge comes your way. This exercise is most fun with four or more players. Each player chooses a technique and notehead and plays when the note is written. The goal is to get the melody flowing smoothly while all players play one note.

Op het eerste gezicht lijkt dit een simpele melodie, maar wanneer je dit spel begint te spelen, komt er een grote uitdaging op je pad. Deze oefening is het leukst met vier of meer spelers. Elke speler kiest een techniek en een nootkop en speelt wanneer de noot is geschreven. Het doel is om de melodie soepel te laten stromen terwijl alle spelers om de beurt één noot spelen.

Easy/Medium

 160 Rameau – Tambourin

Small trills are needed in this piece. In this arrangement, the trills are replaced by bisbigliando trills. Nice colorful trills in one tone. When playing in a flute ensemble, the bass (alto) part must be played and sung to get the characteristic fifths in the bass.