Flute Colors arrangements

Sheet music with extended techniques for flute

Here you can buy and download sheet music of arrangements with extended techniques for flute.

Variations on well know flute exercises, traditional songs, but also modern pop songs. From Drouet and Bach to Justin Bieber and Bruno Mars. Have fun with extended techniques for flute!


Filter downloads

Results order

Study guide

Difficulty

Technique

Category

Artist/composer

Easy/Medium

 312 The British Grenadiers

Tongue stops are funny. They sound funny, make your flute wet and it’s crazy to change the position of the flute very quickly. So don’t take this exercise too seriously. Just have fun. You will develop flexibility in changing the position of the flute, working on articulation and support.

Tongue stops zijn grappig. Ze klinken grappig, maken je fluit nat en het is gek om de positie van de fluit heel snel te veranderen. Neem deze oefening dus niet te serieus. Gewoon plezier hebben. Je ontwikkelt flexibiliteit bij het veranderen van de positie van de fluit en werkt aan articulatie en steun.

Easy/Medium

 310 Fun with ‘Belong Together’

Tongue stops and key clicks are both percussive effects on the flute. They are perfect for working on coordination, finger movement and articulation. It is possible to add some sound to the key clicks or play pizzicato instead of the key clicks. Several things will happen. Very interesting!

Tongue stops en key clicks zijn beide percussieve effecten op de fluit. Ze zijn perfect voor het werken aan coördinatie, vingerbeweging en articulatie. Het is mogelijk om wat geluid aan de key clicks toe te voegen of pizzicato te spelen in plaats van de key clicks. Er zullen verschillende dingen gebeuren. Heel interessant!

Easy/Medium

 307 A La Claire Fontaine

The lyrics of this popular French song were written between the 15th and 18th centuries. It is said that there are more than 500 versions of this song. Now we have one more! The melody is perfect for practicing bamboo tones. Useful for flexibility and intonation.

De tekst van dit populaire Franse lied is geschreven tussen de 15e en 18e eeuw. Er wordt gezegd dat er meer dan 500 versies van dit nummer zijn. Nu hebben we er nog één! De melodie is perfect voor het oefenen van bamboetonen. Goed voor flexibiliteit en intonatie.

Easy/Medium

 300 Clementine

Multiphonics can have a super fun effect. How cool is it that you can play a accompanying figure with two notes at the same time all by yourself! You can try that out in this duet. Experiment with the multiphonics and let loose. But don’t forget to always check the fingering first. The correct fingering is super important.

Multiphonics kunnen een superleuk effect hebben. Hoe gaaf is het dat je in je eentje een begeleidingsfiguur kunt spelen met twee noten tegelijk! In dit duet kun je dat uitproberen. Experimenteer met de multiphonics en laat je gaan. Maar vergeet niet om altijd eerst even de greep te controleren. De juiste greep is superbelangrijk.

Easy/Medium

 298 Krieger – Bourrée

In this piece, you can play the repetitions with pizzicato/slap tongue. A cool exercise for your tongue and ultimately for your articulation as well. If you play the E5 and F5 as pizzicato notes, they sound an octave lower. But if you lift the index finger of your left hand from the key while playing these notes, it seems like they still sound an octave higher.

In dit stuk kun je de herhalingen spelen met pizzicato/slap tongue. Een coole oefening voor je tong en uiteindelijk ook voor je articulatie. Als je de E2 en F2 speelt als pizzicato-noten, klinken ze een octaaf lager. Maar als je bij deze noten de wijsvinger van je linkerhand van de klep afhaalt, lijkt het alsof ze toch nog een octaaf hoger klinken.

Easy/Medium

 294 Doraji

In this arrangement, we use bamboo tones to play this beautiful Korean traditional. It will probably go faster if you memorize the fingerings first. Then you can start working on the melody. It’s a fun brainteaser that also creates a unique sound.

In dit arrangement gebruiken we bamboetonen om deze mooie Koreaanse traditional te spelen. Het gaat waarschijnlijk het snelst als je de grepen uit je hoofd leert. Daarna kun je aan de slag met de melodie. Een leuke brainteaser die ook nog eens zorgt voor een bijzondere klank.

Easy/Medium

 292 Van Eyck – Fantasia & Echo

The main goal of studying wind sounds in this piece is to increase the flexibility of the embouchure. This piece is excellent for that purpose. The wind sounds provide an extra contrast between forte and piano in the echo.

Het belangrijkste doel van het studeren van wind sounds in dit stuk is het vergroten van de flexibiliteit van het embouchure. Dit stuk leent zich daar uitstekend voor. De wind sounds zorgen voor een extra contract tussen forte en piano in de echo.

Easy/Medium

 291 Van Eyck – Sarabanda

Key clicks may seem easy, but if you approach them with great precision, they can provide a necessary challenge. In this piece, the difficulty level increases. The melody includes key clicks without sound, only the sound of the keys. In modo 2, the first beat of each measure is emphasized with a key click, and in modo 3, some runs receive an additional challenge.

Key clicks lijken makkelijk, maar als je heel precies aan de slag gaat kunnen ze voor de nodige uitdaging zorgen. In dit stuk bouwt de moeilijkheid op. In de melodie worden key clicks gevraagd zonder klank, alleen het geluid van de kleppen. In modo 2 wordt de eerste tel van iedere maat benadrukt met een key click en in modo 3 krijgen sommige loopjes een extra uitdaging.

Easy/Medium

 290 Van Eyck – Stil, ftil een reys

In this exercise, pitch bends are added to work on intonation. The goal is to play a C# several times using the fingering for D. It’s a great exercise to develop flexibility and to work on intonation.

In dit zijn toonbuigingen toegevoegd om te werken aan intonatie. Het is de bedoeling dat je een aantal keer een Cis speelt met de greep van de D. Een fijne oefening om flexibiliteit te ontwikkelen en je gehoor te trainen.

Easy/Medium

 284 Bartók – Trei crai de la Râsârit

Bartók wrote a whole series of Romanian Christmas Carols. Two of those pieces are already in the Flute Colors collection. Now, a third one is being added. Once again, it’s for flute choir. The added technique is pizzicato. It’s a beautiful challenge to get all the parts in sync with the pizzicato notes.

Bartòk schreef een hele serie met Roemeense Kerst Carols. Twee van die stukken zitten al in de Flute Colors collectie. Nu komt er een derde bij. Ook deze keer weer voor flute choir. De techniek toegevoegd is pizzicato. Een mooie uitdaging om de pizzicato noten met alle partijen gelijk te krijgen.