Flute Colors arrangements

Sheet music with extended techniques for flute

Here you can buy and download sheet music of arrangements with extended techniques for flute.

Variations on well know flute exercises, traditional songs, but also modern pop songs. From Drouet and Bach to Justin Bieber and Bruno Mars. Have fun with extended techniques for flute!


Filter downloads

Results order

Study guide

Difficulty

Technique

Category

Artist/composer

Easy/Medium

 290 Van Eyck – Stil, ftil een reys

In this exercise, pitch bends are added to work on intonation. The goal is to play a C# several times using the fingering for D. It’s a great exercise to develop flexibility and to work on intonation.

In dit zijn toonbuigingen toegevoegd om te werken aan intonatie. Het is de bedoeling dat je een aantal keer een Cis speelt met de greep van de D. Een fijne oefening om flexibiliteit te ontwikkelen en je gehoor te trainen.

Easy

 289 Fun with ‘Dreaming’

Ghost harmonics are perfect for training relaxation in the embouchure. They can teach you to develop a beautiful, relaxed embouchure. The main goal is to increase air pressure without building tension. The pitch bends are useful dor developing a flexible embouchure and they help in finding the most efficient angle to blow.

Ghost harmonics zijn perfect om ontspanning te trainen. Ze kunnen je leren een mooi, ontspannen embouchure te ontwikkelen. Het is de kunst om de luchtdruk te verhogen zonder spanning op te bouwen. De toonbuigingen zorgen voor een flexibel embouchure en helpen met het vinden van de meest efficiënte hoek om te blazen.

Easy

 287 Berbiguier – Duet

Tone bending provide flexibility. With this technique, you explore the airspeed/air pressure and it helps to experiment with finding the most optimal blowing angle. We often prefer to stick with the old because it works. That way, you never know if it could possibly be even better.

Toonbuigingen zorgen voor flexibiliteit. Je onderzoekt met deze techniek de luchtsnelheid / luchtdruk en het helpt om te experimenteren met het zoeken naar de meest optimale blaashoek. Vaak blijven we graag bij het oude omdat dit werkt. Daardoor weet je nooit of het misschien nog beter kan.

Easy

 274 Row, Row, Row Your Boat

Be careful, because this tune can very easily become an earworm. It’s a very short tune, but long enough to practice tone bending. It’s a lot of fun to play this tune as a round with other flute players.

Wees voorzichtig, want dit deuntje kan heel gemakkelijk een oorwurm worden. Het is een heel kort liedje, maar lang genoeg om tone bending te oefenen. Het is erg leuk om deze melodie in canon met andere fluitisten te spelen.

Easy

 268 Joplin – The Entertainer

Scott Joplin is known for his Ragtimes. Ragtime comes from ‘ragged time’ and means that the music is very syncopated. The beginning of each phrase can be used to practice tone bending. Use the fingering of the G# to play the G. This is not only good for flexibility, but also for training your ears.

Scott Joplin staat bekend om zijn Ragtimes. Ragtime komt van ‘ragged time’ en betekent dat de muziek erg syncopisch is. Het begin van elke frase kan worden gebruikt om tone bending te oefenen. Gebruik de greep van de G# om de G te spelen. Dit is niet alleen goed voor de flexibiliteit, maar ook voor het trainen van je oren.

Easy

 254 Fun with ‘Shake It Off’

A good start to your daily flute study is this exercise on the pop song ‘Shake It Off’. By gradually moving from normal sound to wind sound, your embouchure is ready to go and very flexible. Combining the wind sounds with ‘Cha’ helps to increase support and tone bending is useful not only for intonation and embouchure, but also for finding the right angle.

Een goed begin van je dagelijkse fluitstudie is deze oefening op de popsong ‘Shake It Off’. Door geleidelijk van normaal geluid naar wind sound te gaan, is je embouchure klaar voor gebruik en zeer flexibel. Het combineren van de windgeluiden met ‘Cha’ helpt om de ademsteun te vergroten en tone bending is niet alleen nuttig voor intonatie en embouchure, maar ook voor het vinden van de juiste blaashoek.

Easy/Medium

 251 Pease Pudding Hot

This duet/quartet makes working on intonation very interesting. First play the first and second part together. Use tone bending to make it sound like only one flute is playing. Then add parts 3 and 4 to make it even more challenging.

Dit duet/kwartet maakt het werken aan intonatie erg interessant. Speel eerst de eerste en tweede partij samen. Gebruik tone bending om het te laten klinken alsof er maar één fluit speelt. Voeg dan partij 3 en 4 toe om het nog uitdagender te maken.

Easy

 249 Fun with ‘Celestial’

This exercise starts with notes to play in the traditional way. Then tone bending, wind sounds and tongue stops are added. Tone bending and wind sounds are helpful to find the right embouchure and improve the sound, tongue stops help you improve the movement of the tongue in combination with the abdomen.

Deze oefening begint met noten om op de traditionele manier te spelen. Vervolgens zijn tone bending, wind sounds en tongue stops toegevoegd. Tone bending en wind sounds helpen om het juiste embouchure te vinden en de klank te verbeteren, tongue stops helpen je om de beweging van de tong in combinatie met de buik te verbeteren.

Medium

 247 CPE Bach – Polacca

Practicing tone bending is good for many things: flexibility, finding the right angle, and improving your intonation and aural skills. In this arrangement, we need to use the fingering of some notes to play the previous note.

Het oefenen van toonbuiging is goed voor veel dingen: flexibiliteit, het vinden van de juiste hoek en het verbeteren van je intonatie en auditieve vaardigheden. In dit arrangement moeten we de greep van sommige noten gebruiken om de vorige noot te spelen.

Easy

 237 Fun with ‘Words’

In this exercise we have fun not only with words, but also with extended techniques. Throughout the exercise we play only one motif of three/four measures in different ways. If you like create your own variation!

In deze oefening hebben we niet alleen plezier met woorden, maar ook met moderne speeltechnieken. Tijdens de oefening spelen we slechts één motief van drie/vier maten op verschillende manieren. Als je wilt, maak dan ook je eigen variatie!