Flute Colors arrangements

Sheet music with extended techniques for flute

Here you can buy and download sheet music of arrangements with extended techniques for flute.

Variations on well know flute exercises, traditional songs, but also modern pop songs. From Drouet and Bach to Justin Bieber and Bruno Mars. Have fun with extended techniques for flute!


Filter downloads

Results order

Study guide

Difficulty

Technique

Category

Artist/composer

Easy/Medium

 292 Van Eyck – Fantasia & Echo

The main goal of studying wind sounds in this piece is to increase the flexibility of the embouchure. This piece is excellent for that purpose. The wind sounds provide an extra contrast between forte and piano in the echo.

Het belangrijkste doel van het studeren van wind sounds in dit stuk is het vergroten van de flexibiliteit van het embouchure. Dit stuk leent zich daar uitstekend voor. De wind sounds zorgen voor een extra contract tussen forte en piano in de echo.

Easy/Medium

 290 Van Eyck – Stil, ftil een reys

In this exercise, pitch bends are added to work on intonation. The goal is to play a C# several times using the fingering for D. It’s a great exercise to develop flexibility and to work on intonation.

In dit zijn toonbuigingen toegevoegd om te werken aan intonatie. Het is de bedoeling dat je een aantal keer een Cis speelt met de greep van de D. Een fijne oefening om flexibiliteit te ontwikkelen en je gehoor te trainen.

Easy

 289 Fun with ‘Dreaming’

Ghost harmonics are perfect for training relaxation in the embouchure. They can teach you to develop a beautiful, relaxed embouchure. The main goal is to increase air pressure without building tension. The pitch bends are useful dor developing a flexible embouchure and they help in finding the most efficient angle to blow.

Ghost harmonics zijn perfect om ontspanning te trainen. Ze kunnen je leren een mooi, ontspannen embouchure te ontwikkelen. Het is de kunst om de luchtdruk te verhogen zonder spanning op te bouwen. De toonbuigingen zorgen voor een flexibel embouchure en helpen met het vinden van de meest efficiënte hoek om te blazen.

Easy

 285 Fun with ‘The Feeling’

In this exercise, we will explore the possibilities with the trill keys. There are quite a few variations to explore with the trill keys. This exercise is not technically difficult, but it will certainly provide a challenge in the beginning.

In deze oefening gaan we de mogelijkheden met de trilkleppen ontdekken. Er zijn best wat variaties te bedenken met de trilkleppen. Deze oefening is technisch niet moeilijk, maar zal zeker voor uitdaging zorgen in het begin.

Easy

 283 Carol of the Birds

Flutter tongue is often used by composers when they want to imitate birds in a piece. It seemed fun to me to fully embrace this cliché and add flutter tongue to this song. Flutter tongue is good for relaxing the tongue and it helps develop good breath support. Without proper support, it won’t be possible to sustain it for long.

Flutter tongue wordt vaak ingezet als een componist vogels wil nabootsen in een stuk. Het leek mij leuk om gewoon vol aan dit cliché toe te geven en in dit lied flutter tongue toe te voegen. Flutter tongue is goed voor het ontspannen van de tong en het is een goede ademsteun ontwikkelaar. Zonder goede steun zal het niet lukken om lang vol te houden.

Easy

 282 Carol of the Shepherds

I have fond memories of this song. My flute hero from my teenage years played this melody in a Christmas medley, and it always made me instantly happy. In this arrangement, the repetitions in the song should be played as wind sounds. It’s a perfect technique to enhance your flexibility.

Ik heb goede herinneringen aan dit lied. Mijn fluitheld uit mijn tienerjaren speelde deze melodie in een kerstmedley en ik werd er altijd meteen gelukkig van. De herhalingen in het lied moeten als wind sound gespeeld worden. Een perfecte techniek om je flexibiliteit te vergroten.

Easy

 281 Fun with ‘Santa Tell Me’

This song has a catchy bass part that we can play along with using pizzicato sound. It’s a good exercise for the tongue and your sense of rhythm. Flutter tongue helps to improve breath support and to discover any tension in your throat. Don’t make the movement of the flutter tongue too big.

Dit lied heeft een aanstekelijke baspartij die wij heel goed mee kunnen spelen met pizzicato geluid. Een goede training voor de tong en je ritmegevoel. Flutter tongue helpt met het vergroten van de ademsteun en helpt je eventuele spanning in je keel te ontdekken. Maak de beweging van de flutter tongue niet te groot.

Medium

 280 Graupner – Gavotte

Singing and playing brings many benefits. It improves your coordination and is good for the sound. In this exercise, the goal is to sing and play in unison. You don’t necessarily have to sing in the same octave as you play. In this arrangement, the second part of the musical sentence should always be sung. Of course, you can vary it yourself.

Zingen en spelen brengt veel goeds. Het verbetert je coördinatie en is goed voor de klank. In deze oefening is het de bedoeling dat je unisono zingt en speelt. Met je stem hoef je niet per se in het octaaf te zingen waarin je speelt. Bij dit arrangement moeten de nazinnen steeds gezongen worden. Je mag natuurlijk zelf vaiëren.

Easy/Medium

 279 Devienne – Duet (exercise)

One of the funniest exercises I’ve ever learned is playing with ‘rabbit teeth’. The idea is to lift the upper lip so that your teeth are visible. By creating this exaggerated tension, it becomes easier to experience playing with a relaxed upper lip.

Een van de grappigste oefeningen die ik ooit heb geleerd is het spelen met ‘konijnentanden’. Het is de bedoeling dat je de bovenlip optrekt zodat je tanden te zien zijn. Door deze overdreven spanning is het daarna makkelijker om te ervaren hoe het is om met een ontspannen bovenlip te spelen.

Easy/Medium

 278 Arirang

Bamboo tones are fun. The challenge lies primarily in the alternative fingering. Once you have mastered this, it’s important to work on intonation. You can use tone bending for this. Try not to force the sound, bamboo tones should sound soft.

Bamboetonen zijn leuk. De uitdaging zit in eerste instantie vooral in de alternatieve greep. Als je deze eenmaal beheerst is het belangrijk om te werken aan de intonatie. Je kunt hiervoor tone bending gebruiken. Probeer de klank niet te forceren, bamboetonen klinken zacht.