Flute Colors arrangements

Sheet music with extended techniques for flute

Here you can buy and download sheet music of arrangements with extended techniques for flute.

Variations on well know flute exercises, traditional songs, but also modern pop songs. From Drouet and Bach to Justin Bieber and Bruno Mars. Have fun with extended techniques for flute!


Filter downloads

Results order

Study guide

Difficulty

Technique

Category

Artist/composer

Medium/Difficult

 316 Mozart – Bona Nox

Mozart would have been quite naughty at times. This is evident from his letters and sometimes also from his composition. The original lyrics from this round were made up by Mozart himself. In this arrangement we can get crazy with whistle tones. Just experiment and have fun, like Mozart did.

Mozart zou soms behoorlijk ondeugend zijn geweest. Dat blijkt uit zijn brieven en soms ook uit zijn compositie. De originele tekst van deze canon is door Mozart zelf verzonnen. In deze bewerking kunnen we losgaan met whistle tones. Gewoon experimenteren en lol maken, zoals Mozart deed.

Medium/Difficult

 296 Verdi – Amami, Alfredo

A perfect way to work on a focused and relaxed embouchure is by studying whistle tones. These are very soft whispering tones on the flute. Make sure not to blow too hard. These tones require very little air. Use the shape of your tongue to stabilize the note.

Een perfecte manier om te werken aan een gefocust en ontspannen embouchure is door het studeren van whistle tones. Hele zachte fluisterende tonen op de fluit. Zorg dat je niet te hard blaast. Deze tonen hebben nauwelijks lucht nodig. Gebruik de vorm van je tong om de noot stabieler te maken.

Easy/Medium

 279 Devienne – Duet (exercise)

One of the funniest exercises I’ve ever learned is playing with ‘rabbit teeth’. The idea is to lift the upper lip so that your teeth are visible. By creating this exaggerated tension, it becomes easier to experience playing with a relaxed upper lip.

Een van de grappigste oefeningen die ik ooit heb geleerd is het spelen met ‘konijnentanden’. Het is de bedoeling dat je de bovenlip optrekt zodat je tanden te zien zijn. Door deze overdreven spanning is het daarna makkelijker om te ervaren hoe het is om met een ontspannen bovenlip te spelen.

Medium

 270 Andersen – Study 21, Op. 37

In this study, there are melody notes and accompaniment notes. Studying with wind sounds makes the melody clearer and is great for practicing flexibility. Study this study alongside the original version.

In deze étude zijn er melodienoten en begeleidingsnoten. Studeren met wind sounds maakt dat de melodie duidelijker naar voren komt en is geweldig om flexibiliteit te oefenen. Studeer deze versie van de étude naast de originele versie.

Medium/Difficult

 267 Pachelbel’s Canon

The most famous round has to be Pachelbel’s round. The beginning of the piece is already beautiful and perfect for us to practice whistle tones. Take your time and use the position of the tongue to make the sound more stable. To find the correct position of the tongue, whistle without a flute (even if you’re not able to do that).

De bekendste canon moet wel de canon van Pachelbel zijn. Het begin van het stuk is al mooi en perfect voor ons om whistle tones te oefenen. Neem de tijd en gebruik de positie van de tong om het geluid stabieler te maken. Om de juiste positie van de tong te vinden, fluit je zonder fluit (zelfs als je dat niet kunt).

Difficult

 244 The Sussex Carol

A relaxed and focused embouchure, a must for any flutist who wants to play freely. While this technique is not always easy, working on this technique can yield great results.

Een ontspannen en gefocuste embouchure, een must voor elke fluitist die vrij wil spelen. Hoewel deze techniek niet altijd gemakkelijk is, kan het werken aan deze techniek geweldige resultaten opleveren.

Difficult

 231 Mozart – March of the Priests

This piece from Mozart’s Zauberflöte is beautiful and peaceful. It is perfect for practicing singing and playing. A real challenge for coordination. If you want more of a challenge, sing the high part and play the low part. If you want less of a challenge, sing and play the first part simultaneously.

Dit stuk uit de Zauberflöte van Mozart is mooi en vredig. Het is perfect voor het oefenen van zingen en spelen. Een echte uitdaging voor coördinatie. Als je meer uitdaging wilt, zing dan de eerste partij en speel de lage partij. Als je minder uitdaging wilt, zing en speel dan de eerste partij unisono.

Medium/Difficult

 221 When A Weary Task

It is always a lot of fun to work on singing and playing. Not only the sound benefits of practicing this technique, it is also a real challenge for coordination.

Het is altijd erg leuk om aan zingen en spelen. Het is niet alleen goed voor het verbeteren van je klank, het is ook een echte uitdaging voor de coördinatie.

Difficult

 218 An Italian Ground

A ‘ground’ is a bass line of a certain number of bars (often 8) that is repeated all the time while playing a melody with variations. This arrangement is a contemporary approach to this concept while extended techniques were added to the variations.

Een ‘ground’ is een baslijn van een bepaald aantal maten (vaak 8) die de hele tijd wordt herhaald terwijl een melodie met variaties wordt gespeeld. Dit arrangement is een eigentijdse benadering van dit concept, door de moderne speeltechnieken die aan de variaties zijn toegevoegd.

Medium/Difficult

 211 Corelli – Sarabande

Singing and playing is good for many things. It helps us open up our sound and improves support. In this exercise we have to sing a very different part than we have to play. So this is also an exercise in coordination.

Zingen en spelen is goed voor veel dingen. Het helpt ons om de klank te openen en de ademsteun te verbeteren. In deze oefening moeten we een heel andere partij zingen dan we moeten spelen. Dit is dus ook een oefening in coördinatie.